عزاداری کودکان دهاقانی برگزار می‌شودعزاداری کودکان دهاقانی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه قرآنی دهاقان مراسم سینه زنی نوجوانان عزادار دهاقانی همزمان با نهم محرم و روز تاسوعای حسینی در شهرستان دهاقان برگزار می‌شود.
در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان کودکان علاقمند به عزاداری در رثای امام حسین(ع) خواهیم بود.
به گزارش پایگاه قرآنی دهاقان حضور کودکان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) امری لازم و ضروری است که در رشد شخصیتی و تربیت دینی و مذهبی آنان تاثیرهای مثبت دارد، اما برای این حضور، سخنران، مداح و ذاکر اهل‌بیت (ع) باید مسائل و مباحث واقعه کربلا را با دقت و به شکلی قابل فهم برای آنان بیان کند که ابهامات کودکان برطرف شود.
به گزارش پایگاه قرآنی دهاقان مهمترین و تأثیرپذیرترین شرکت‌کنندگان در عزاداری‌های محرم، کودکان و نوجوانان هستند که می‌توان بهترین بهره را از یک زندگی حسینی برای آنها فراهم کرد. حضور کودکان در این‌گونه مراسم باعث می‌شود آن‌ها به این فکر باشند که چرا امام‌حسین‌(ع) به همراه اعضای خانواده‌اش در کربلا به جنگ با دشمن رفت در واقع حضور در مراسم عزاداری یک نوع فعالیت اجتماعی برای کودک محسوب می‌شود.
فرزندی می‌تواند عاشورایی باشد که از همان ابتدا با زبان کودکانه و در حد فهم خودش با فلسفه و درس‌های عاشورا آشنا شود و محبت اگر بر پایه شناخت نباشد، عمق چندانی نمی‌‌گیرد و نمی‌تواند تاثیر خود را در تمامی زندگی فرد گسترش دهد.
به گزارش پایگاه قرآنی دهاقان یکی از نعمت‌های جامعه ما تغییر و تحولات روحی است که در ایام محرم و صفر اتفاق می‌افتد در این دو ماه یک فرصت بی‌نظیر تربیتی به ویژه برای کودکان به وجود می‌آید و با توجه به این که زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا مستلزم این است که نسل آینده با قیام عاشورا و همچنین فلسفه این قیام آشنا شوند، بنابراین برگزاری این برنامه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
خانواده‌ها می‌توانند با شناسایی تکیه‌ها یا مساجدی که مراسم عزاداری در آنجا با فرزندانشان همخوانی بیشتری دارد شرکت کرده و در این زمینه می‌توانند از آن‌ها نظرخواهی کنند که دوست دارند در کدام مراسم شرکت کنند. اگر هم خودمان دوست داریم در مکان دیگری عزاداری کنیم بهتر است در مجالسی که کودکان پیشنهاد می‌کنند هم شرکت کنیم، این مسئله باعث می‌شود بچه‌ها احساس پیوند بیشتری با این فضا بکنند و اینکه باید حق انتخاب را به بچه‌ها بدهیم.
در این ویژه‌برنامه داستان قیام عاشورا و نبرد امام حسین(ع) با دشمنان با زبان کودکانه برای کودکان بازگو می‌شود. همچنین روضه‌خوانی، نوحه‌سرایی کودکان علاقه‌مند و سینه‌زنی از دیگر بخش‌های این برنامه است.
عزاداری کودکان دهاقانی برگزار می‌شود

By maktab

سیدامیرحجازی مدیر موسسات قرآنی دهاقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *