شهرداری و شورای اسلامی شهرستان دهاقانشهرداری و شورای اسلامی شهرستان دهاقان

به گزارش پایگاه قرآنی شهرستان دهاقان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، آخرین شنبه ماه مارس هر سال که مصادف با ۱۰ فروردین ۹۸ است، مراسمی نمادین با عنوان «ساعت زمین» در برخی شهرهای جهان برگزار می‌شود و طی آن معروف ترین بناهای جهان یک ساعت در تاریکی فرو می‌روند.
ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که از آن به عنوان بزرگترین پویش جهانی محیط زیست یاد شده و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود. خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را یادآوری و فرهنگسازی می‌کنند.
با توجه به اینکه ایران در راستای حفظ محیط زیست از سال ۲۰۱۱ به این رویداد جهانی پیوسته است، شهر اصفهان نیز با برگزاری رویدادهایی در اماکن تاریخی شهر اهمیت توجه به جایگزینی سوخت‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی را به شهروندان یادآوری می‌کند.
سال گذشته عمارت تاریخی چهلستون میزبان این رویداد بود و امسال با توجه به جاری بودن آب در بستر رودخانه زاینده رود، این رویداد در پل تاریخی خواجو در برنامه ای از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان و با مشارکت فعالان و انجمن‌های محیط زیستی شهر اصفهان برگزار می‌شود.
در این رویداد به مدت یک ساعت چراغ‌های پل تاریخی خواجو خاموش خواهد شد و روشنایی مورد نیاز مردم در حاشیه این پل با شمع تامین می شود. همچنین در حاشیه این رویداد، برنامه های فرهنگی و اجتماعی با شعار «تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف انرژی و استفاده مجدد» و شعار «به زمین متصل شو» برای شهروندان تدارک دیده شده است؛ در کنار برنامه های فرهنگی، نماد «شصت پلاس» که نماد این رویداد در تمام جهان است، در زمان خاموشی یک ساعته برای مردم به نمایش در می‌آید.

شهرداری و شورای اسلامی شهرستان دهاقان
شهرداری و شورای اسلامی شهرستان دهاقان

رودخانه شور شهرستان دهاقان در زاینده رود
رودخانه شور شهرستان دهاقان در زاینده رود

By maktab

سیدامیرحجازی مدیر موسسات قرآنی دهاقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *