سیدامیرحجازی گفت:علاقه‌مندان در گروه سنی پنج تا شش سال می‌توانند در رشته‌های حفظ ۱۰ سوره آخر قرآن‌ و نقاشی با مضامین قرآنی، مقاطع سنی ۷ تا ۹ سال می‌توانند در رشته‌های حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن و نقاشی با مضامین قرآنی(نماز)، مقطع سنی ۱۰ تا ۱۲ سال در رشته‌های حفظ ۳۰ سوره آخر قرآن‌ و نقاشی با مضامین قرآنی(قرآن)، مقطع سنی ۱۳ تا ۱۵ سال در چهار رشته قرائت(ترتیل)، حفظ جزء سی‌ام قرآن‌مفاهیم نیمه دوم جزء سی‌ام قرآن و خوشنویسی سوره مبارکه قدر و مقطع سنی ۱۶ تا ۱۸ سال در رشته‌های ترتیل، حفظ اجزاء ۲۹ و ۳۰ قرآن، مفاهیم جزء سی‌ام قرآن‌، خوشنویسی سوره مبارکه قدر و مقاله نویسی با مضامین قرآنی(آزاد) حضور پیدا کنند. براساس این گزارش همچنین مقاطع سنی ۱۹ تا ۲۹ سال می‌توانند در هفت رشته ترتیل، حفظ ۱، ۳ و ۵ جزء قرآن، نقاشی با مضامین قرآنی(زندگی اسلامی، قرآنی)، خوشنویسی سوره مبارکه فجر، طراحی گرافیک با مضامین قرآنی(آزاد) ثبت نام کنند. شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند تا ۱۰بهمن ماه جهت ثبت نام (فجر)رابه سامانه۵۰۰۰۲۰۴۰۴۰۳۰پیامک کنند.
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
آخرین اخبار : 

دوره آموزشی مکتب القرآن الکریم دردهاقان

گرو گزارش: دوره آموزشی”مکتب القرآن کریم” با رویکرد قرآنی سازی آموزش‌های کودکان، برای تعدادی از مربیان  برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی ، این دوره که جدیدترین و موفق ترین نحوه آموزش روخوانی قرآن برای کودکان است، طی دوره‌ای ۱۷ روزه تشکیل شد.
یادآور  می‌شود؛ ۲۶ نفر از مربیان آموزشی مهدکودک، طی ۱۲۰ ساعت، با روشهای آموزش قرآن کریم در مباحث؛ “دانستنیهای قرآن”، “آموزش نشانه‌ها”، “روش تدریس قرآن”، “واحدهای کار”، “فنون کلاسداری” و “روانشناسی کودک” آشنا شدند.
گفتنی است؛ «دانستنی‌های قرآن»، «آموزش نشانه‌ها»، «روش تدریس قرآن»، «واحدهای کار»، «فنون کلاسداری»، «روانشناسی کودک» از موارد تدریس شده در این طول دوره می‌باشد.
آقای حجازی خاطر نشان کرد: در کلاس «دانستنی‌های قرآن» ایجاد مهارت‌هایی همچون؛ «مهارت مربی در قرائت آموزشی خودش (طبق اصول و مهارت‌های آموزش)»، «مهارت مربی در قرائت آموزشی نونهالان»، « مهارت مربی در قرائت و آموزش شعرها، سرودها و شعارها» را از نتایج ارائه این مباحث به مربی قرآن نامید.

وی «طرح کل به جزء»، «زمان کوتاه ۸ الی ۱۰ دقیقه‌ای»، «روش گام به گام آیه به آیه»، «کارگاه عملی دیداری و شنیداری»، «تلفیقی با شعر و سرود و نمایش و…» را از اصول اولیه‌ای دانست که در طرح آموزشی مکتب القرآن، باید کانون توجه مربی آموزشی قرآن کریم قرار گیرد.
در جلسه «فنون کلاسداری» سرکار خانم جعفری؛ «پرورش مهارتهای جسمی_ حرکتی »، «ایجاد انس و علاقه به قرآن»، «تقویت حس دینی و علایق مذهبی»، «پرورش هویت ملی _ باستان»، «پرورش مهارتهای زبان فارسی»، «ارتقای سطح بهداشت و ایمنی» ، «آشنایی به محیط زیست و علاقه به آن»، «پرورش مهارتهای ذهنی»، «پرورش رفتارهای اجتماعی»، «پرورش روحیه و رفتارهای عاطفی»، «پرورش ذوق هنری و زیبایی شناسی» را از اهداف برگزاری دوره پیش دبستانی معرفی نمود.
همچنین یکی دیگر از کلاس‌های برگزار شده برای مربیان کلاس «آموزش نشانه‌ها» یا زبان آموزی بود که در این کلاس استاد بهجتی عناصر زبانی (واج‌ها،نشانه‌ها، مصوت‌ها، صداهای امتدادپذیر و امتدادناپذیر،کلمات هم آغاز و کلمات هم پایان) را مهمترین بخش زبان دانست.
وی در ادامه انواع یادگیری‌ها را به سه نوع “فردی”،”رقابتی” و “گروهی” دسته بندی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی نیز در بحث “روانشناسی کودک” با بیان تقسیمات سنی و خصوصیات هر گروه، آشنایی با ویژگی‌های اخلاقی گروه‌های سنی را از الزامات آموزش موثر برشمرد.
وی با اشاره به سبک‌های فرزندپروری تصریح کرد: «سبک سخت گیرانه»، «سبک سهل گیرانه»، «سبک بی اعتنایی»، «سبک مقتدرانه» از عمده سبک‌های فرزندپروری است؛ طبق روایات اسلا می‌باید محبت خود را به کودکان به مودت تبدیل نماییم.
وی «کشف استعدادهای ویژه هر فرد»، «استخراج(بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای بالقوه کودکان)» و «هدایت استعدادهای نهفته» را از رنج‌های تربیتی دانست.
رنج ماری است خفته بر سر گنج           رنج بردار تا بیابی گنج
کلاس «روش تدریس قرآن» از دیگر برنامه‌هایی بود که در دوره آمورزشی”مکتب القرآن کریم”  برگزار شد؛ وی مهمترین مبحث این دوره را روش تدریس دانست و متذکر شد: اصلی ترین هنر مربی شیوه تدریس وی است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به پایگاه اطلاع رسانی دهاقان قرآن خوش آمدید
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک