تحصیل رایگان حافظان قرآن دهاقاننمایندگان مجلس در مصوبه‌ای تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی را دائمی کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی  خانه ملت و در ادامه بررسی طرح احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی، ماده الحاقی ۲۷ این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، تحصیل ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند (ک) ماده ۲۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی رایگان است. هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌های علمی–کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی از طریق دستگاه‌های ذیربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیمسال تحصیلی از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی پرداخت می‌شود.

بر اساس این مصوبه، کمک هزینه تحصیلی اعم از شهریه ثابت و متغیر پرداختی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران، رزمندگان و افراد مشمول خانواده آنها که در واحدهای بین‌الملل داخل یا خارج دانشگاه‌های دولتی و یا غیردولتی پذیرفته می‌شوند، معادل شهریه پرداختی به پذیرفته‌شدگان رشته‌ها و مقاطع مشابه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای دانشگاهی داخلی، تعیین و پرداخت می‌شود و باقیمانده شهریه توسط دانشجو اعم از ایثارگر یا خانواده وی تأمین و پرداخت می‌شود.

 

خانه ملتی‌های مقرر کردند آیین‌نامه اجرایی این ماده ظرف ۲ ماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی ذیربط با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

IMAGE635215018230214375

By maktab

سیدامیرحجازی مدیر موسسات قرآنی دهاقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *