ثبت نام در سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نوزدهمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و تا ۲۰ آبان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش، در سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران رشته‌های متفاوتی برای بزرگسالان و شکوفه‌ها پیش‌بینی شده که در بخش شکوفه‌ها رشته «مفاهیم عمومی و فرازخوانی» از جمله این رشته‌ها است. در بخش بزرگسالان نیز مفاهیم تخصصی و مفاهیم عمومی قرآن به این مسابقات افزوده شده است.
ثبت نام برای مقطع سنی شکوفه‌ها( نوجوانان دختر و پسر زیر ۱۶ سال) در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ یک جزء، دو و نیم جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم انجام می‌شود که در بخش مفاهیم مقطع شکوفه‌ها نیز مفاهیم عمومی قرآن، فرازخوانی(قرائت تقلیدی از اساتید مشهور) و اذان(ویژه آقایان) پیش‌بینی شده است.


ثبت‌ نام برای بزرگسالان(بانوان و آقایان بالای ۱۶ سال) نیز در رشته‌های قرائت و حفظ ۱۰جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، همچنین قرائت و حفظ پنج جزء و ۱۰ جزء قرآن و مفاهیم عمومی و تخصصی انجام می‌شود.

اذان(ویژه آقایان)، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن دیگر رشته‌های پیش‌بینی شده در بخش بزرگسالان است.
گزارش ایکنا حاکی است، سکونت در شهرستان محل ثبت نام و محل برگزاری مسابقات از جمله شرایط شرکت‌کنندگان در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها است که دانشجویان صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهینامه معتبر می‌توانند در شهرستان محل تحصیل و یا خدمت ثبت نام کنند.


همچنین، شاغلان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نیز با ارائه گواهی و به شرط سکونت در محل خدمت سازمانی خود حق شرکت در مسابقات آن شهر را دارند. شرکت‌کنندگان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند و در صورت تخلف حذف می‌شوند.
بنابراین گزارش، هر شخص فقط می‌تواند در یکی از رشته‌های حفظ، قرائت یا ترتیل قرآن شرکت کند، اما شرکت در رشته مفاهیم تخصصی به عنوان رشته دوم بلامانع است.

۰۳۱-۵۳۳۳۴۰۳۰,۰۹۱۳۹۲۱۶۵۲۰

دانلود منابع آزمون مفاهیم تخصصی

By maktab

سیدامیرحجازی مدیر موسسات قرآنی دهاقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *