طرح آرامش بهاری دهاقانطرح آرامش بهاری دهاقان

به گزارش پایگاه قرآنی شهرستان دهاقان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگو با ایکنا؛ از اعمال برخی تغییرات در اجرای طرح آرامش بهاری که طی سال‌های اخیر همزمان با تعطیلات نوروز در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود خبر داد و گفت: این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور برگزار می‌شود که در نوروز ۹۸ با تغییرات کیفی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده اجرایی می‌شود، ادامه داد: در سال های گذشته این طرح در بسیاری از آستان امامزادگان که به ندرت محل رفت و آمد زائران بود نیز اجرایی می‌شد در صورتی که می‌توان با انتقال انرژی و سرمایه‌ای که در این امامزادگان هزینه می‌شود به استان‌هایی که بیشتر محل رجوع مردم هستند، از سرمایه‌ها استفاده بهینه‌ای تری در خدمت به مردم برد.

وی به سطح بندی بقاع در سه بخش بر اساس حضور زائران اشاره و بیان کرد: هزار و ۶۰۰ آستان امامزاده در طول ایام نوروز نسبت به برپایی طرح آرامش بهاری اقدام می‌کنند، اما در سطح یک که محل رجوع بیشتر زائران است حدود ۲۰۰ آستان با برنامه‌های جامع به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به موضوع زائرسرا‌ها در ایام نوروز پیش رو خواهیم داشت، گفت: در این راستا چهارچوبی برای شاخص‌های بهداشتی و قیمت گذاری در نظر گرفته و ابلاغ شده است.
فعالیت ۶۰ مبلغ در فضای مجازی
استفاده از حضور مبلغین از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام عادل در قالب طرح آرامش بهاری بدان اشاره و بیان کرد: دوره آموزشی دو روزه برای مبلغان برگزار شده است تا این افراد بتوانند حضور اثرگذارتری در طرح آرامش بهاری داشته باشند. همچنین امسال ۶۰ مبلغ در فضای مجازی نیز فعال هستند و به ارائه پاسخ نسبت به شبهات زائران می‌پردازند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال پیش رو آموزش مبلغان برای حضور در فضای مجازی و تبلیغ دین به صورت جدی دنبال می‌شود گفت: این امر نیاز به تبحر دارد تا مبلغان بتوانند با هدف ترویج مبانی دین به رفع شبهات، شایعات و خرافات بپردازند.

وی در پایان محورهای آموزش‌ها در بقاع متبرکه طی ایام نوروز را علاوه بر ایجاد فضای مفرح دینی، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی خواند و گفت: مخاطب عام هدف هستند، اما توجه ویژه به قشر کودک و نوجوان خواهیم داشت.

طرح آرامش بهاری دهاقان
طرح آرامش بهاری دهاقان

By maktab

سیدامیرحجازی مدیر موسسات قرآنی دهاقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *