تشکیل کمیته «قرآن و گام دوم انقلاب» در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشورتشکیل کمیته «قرآن و گام دوم انقلاب» در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور

اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دغدغه‌های فرهنگی ایشان که بخشی از آن طی بیانیه گام دوم انقلاب در روزهای اخیر منتشر شده است. اقدام به تشکیل کمیته «قرآن و گام دوم انقلاب» نموده است.

تشکیل کمیته «قرآن و گام دوم انقلاب» در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور

مبانی قرآنی عامل اصلی پیروزی انقلاب، استمرار آن و دستیابی به اهداف گام دوم می باشد

به گزارش پایگاه قرآنی شهرستان دهاقان به نقل از پایگاه خبری اتقان؛ همانطور که می دانید، انقلاب اسلامی ایران بنا به فرموده بنیان گذار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، بر اساس رهنمودها و مفاهیم انسان ساز قرآن کریم شکل گرفته است و به تعبیری «قرآن» کتاب انقلاب ماست. بنابراین نقش فرهنگ و مبانی قرآنی در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در گذشته و جایگاه آن در دستیابی به اهداف گام دوم انقلاب با تلاش در جهت نهادینه کردن مبانی و آموزه های قرآن در جامعه و عمومی کردن فرهنگ انس با قرآن کریم محقق می گردد.

اکنون با ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی و با نگاهی گذرا به دستاوردهای بسیاری که در زمینه فعالیت‌های قرآنی از جمله شکل گیری ساختارهای قرآنی در کشور، افزایش چشمگیر موسسات و نهادهای مردمی، تربیت چهره و نخبگان قرآنی و معرفی آن‌ها به جامعه، رشد جلسات و محافل قرآنی، برپایی رویدادهای مهم قرآنی مانند نمایشگاه قرآن، مسابقات قرآنی و… می توان به نقش متقابل انقلاب و قران اشاره کرد؛ اما به هر حال واضح است، وضعیت فعلی نظام اسلامی در این حوزه با چشم انداز و اهداف ترسیم شده و افق پیش روی فعالیت‌های قرآنی که در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب تدوین شده است، فاصله قابل توجهی دارد که انشاءالله با سرلوحه قرار دادن و عمل به منویات حضرت آیت الله خامنه‌ای شاهد تحقق آن خواهیم بود.

در همین راستا، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دغدغه‌های فرهنگی ایشان که بخشی از آن طی بیانیه گام دوم انقلاب در روزهای اخیر منتشر شده است. اقدام به تشکیل کمیته «قرآن و گام دوم انقلاب» نموده است.

اتحادیه در این راستا با احصای دستاوردهای خرد و کلان نظام اسلامی در زمینه فعالیت‌های قرآنی، تلاش می‌کند همگام به اقشار مختلف مردم، با بهره مندی از ظرفیت نیروهای مردمی جوان و انقلابی کشور در جای جای میهن اسلامی، روحیه ایثار، توکل، ایمان، شجاعت، راستگویی، تواضع، کمک به محرومان را با استعانت از آموزه‌های قرآن کریم ترویج نماید.

با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب، در بخشی از بیانیه خود خطاب به آحاد مردم ایران، عنوان کردند: دستگاه‌های مسئول حکومتی از جمله نهادهای فرهنگی دولتی و حکومتی، در این باره وظایف سنگین برعهده دارند و باید هوشمندانه و مسئولانه امور را پیگیری کنند، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز خود را موظف می‌داند، نقاط ضعف فعالیت‌های گذشته را احصاء و علاوه بر رفع نقایص، در تحقق اهداف نظام اسلامی که انشاءالله به زمینه سازی ظهور حضرت حجت بن الحسن (ع) منتهی خواهد شد، تلاش نماید.

تشکیل کمیته «قرآن و گام دوم انقلاب» در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور
تشکیل کمیته «قرآن و گام دوم انقلاب» در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور

By maktab

سیدامیرحجازی مدیر موسسات قرآنی دهاقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *