شعار سال 98

به گزارش پایگاه قرآنی شهرستان دهاقان لحظه تحویل سال جدید، در فرهنگ ایرانی، همیشه دارای اهمیت بسیار ویژه ای بوده است و آداب و رسوم خاصی را به همراه دارد. در این لحظه معمولا تمامی اعضای خانواده در کنار یکدیگر جمع شده و لحظه ای که سال تحویل شده و سال جدید آغاز می شود را در کنار یکدیگر به شادی می گذرانند. سال ۱۳۹۸ شمسی نیز به همین ترتیب آغاز خواهد شد.

لحظه تحویل سال ۹۸ به وقت ایران
ساعت ۱ و ۲۸ دقیقه و ۲۷ ثانیه (ساعت یک و بیست و هشت دقیقه و بیست و هفت ثانیه بامداد)
روز پنج شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ هجری شمسی
مطابق ۱۴ رجب ۱۴۴۰ هجری قمری
و ۲۱ مارس ۲۰۱۹ میلادی
Thursday, March 21, 2019
لحظه تحویل سال ۱۳۹۸ هجری شمسی
نام سال ۹۸ چیست؟
طبق رسمی کهن در ایران هر سال را با نام یک حیوان نامگذاری می کنند که این حیوانات، هر ۱۲ سال یک بار تکرار شده و به صورت دوره ای این اتفاق تکرار می شود. طبق گاهشمار حیوانی برجا مانده از تاریخ، سال ۱۳۹۷ سال سگ بوده است و امسال، یعنی سال ۱۳۹۸ با نام “خوک” شناخته خواهد شد.

در سال شمار حیوانی، هر سال با نام یک حیوان خاص شناخته می شود و طبق باوری قدیمی، اتفاقاتی که در آن سال رخ خواهد داد، بر اساس ذات آن حیوان بوده و پیش بینی هایی را در این خصوص در رابطه با اتفاقات احتمالی سال های پیش رو، انجام می داده اند.

ترتیب این گاهشمار به شکل زیر می باشد که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ مرتب شده است:

۱۳۹۰ : خرگوش
۱۳۹۱ : نهنگ
۱۳۹۲ : مار
۱۳۹۳ : اسب
۱۳۹۴ : گوسفند
۱۳۹۵ : میمون
۱۳۹۶ : خروس
۱۳۹۷ : سگ
۱۳۹۸ : خوک۱۳۹۹ : موش
۱۴۰۰ : گاو
۱۴۰۱ : پلنگ
سال ۱۳۹۸ در یک نگاه
حال که لحظه تحویل سال ۹۸ و نام حیوان منتسب به این سال را دانستیم بد نیست نیم نگاهی به تقویم سال ۱۳۹۸ داشته باشیم. این سال دارای ۳۶۵ روز کامل خواهد بود و از این جهت سال کبیسه به حساب نخواهد آمد. سال ۹۸ به طور کلی دارای ۲۶ روز تعطیل رسمی به غیر از جمعه و به طور کلی دارای ۷۵ روز تعطیل رسمی می باشد. تصویر زیر نشان دهنده ایام سال ۱۳۹۸ می باشد.

لحظه تحویل سال 98 به همراه تقویم سال جدید و تعطیلات رسمی
شعار سال ۹۸

شعار-سال-98
شعار-سال-۹۸

By maktab

سیدامیرحجازی مدیر موسسات قرآنی دهاقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *